DROBNÉ ZAJÍMAVOSTI
Původ slova DEBUG
Během II. světové války používalo ministrestvo války počítač MARK
I obrovské monstrum, polykající elektřinu a vyzařující obrovské
množství tepla. Stroj byl používán pro zaměřování, výpočty
trajektorií a spotřeby pohoných hmot. A protože to byla doba, kdy
neexistovala klimatizace, stroj byl provozován většinou jen v noci.
Stroj se skládal ze spousty mechanických přepínačů (jedno ze základních
hradel v každém počítači). Jedné noci došlo k selhání a ukázalo se,
že příčinou byla noční můra, která vypustila duši jsouc zachycena
jedním z mechanických kontaktů na přepínači. Není si těžké
představit, že ihned vznikl žert, který měl co dělat s tím, že
později musel vždy někdo stroj "odbroukovat" (debug). A zbytek již je
historie beznaděje...
Původ GW ve slově GWBASIC
Žádné velké štráchy, GW zde znamená Gee Whiz (jéé Basic)
Vznik termínu "Winchester" disk
Ken Haughton, člen konstruktérského týmu IBM, který zkonstruoval
DASD (direct-access-storage-device), česky asi ukládací
zařízení s přímým přístupem, použil termín "Winchester",
protože model 3340 měl dva 30 megabytové moduly, které mu
připomínaly jeho pušku Winchester model 30-30. To se psal rok
1973 a tento termín je stále rozšířen.
První 32-bitový "microprocessor"
Šlo ve skutečnosti o sadu 4 chipů, které při spojení
vytvořily 32-itový mikroprocesor. Sestava se nazývala u
National Semicoductor "IMP" a firma Honeywell je použila v
jejich sérii 1000 jako systémové kontrolery.
O programování
"Programování je serie objevů, vedoucí z jedné roviny poznání na
jinou... Vtip je v tom nešlápnout do nádivky mezi nimy.
- převzano z kresleného seriálu
"Největším nepřítelem programátora je on sám"
- Gary Conway
"Čím dříve začneš projekt navrhovat, tím později jej dokončíš."
- Gary Conway
Ještě o programování
Programátoři patří mezi největší vynálezce této éry. Naneštěstí mezi
jejich nezvratitelné přínosy patří i několik nových technik,jak marnit
čas. Existuje dostatek strašidelných příběhů o programech, které trvalo
dvacetkrát déle odladit, než je napsat. A stále člověk slyší o
programech, které se musí startovat na několikrát, protože se autor
nikdy nedostal k tomu, aby je spustil napoprvé. Ale daleko méně se
mluví o tom, co je nejúspěšnější technikou na marnění času studentů
programování. Je to nalezení informací o stroji samotném. Trávení
hodin při při pokusech nalézt jeden jednoduchý fakt je opravdový
obřad, který musí každý nový programátor ve svém vývoji prodělat.
Zrovna tak musí alespoň jednou v návalu šílenství roztrhat referenční
příručku.
Typické programátorovo ráno po noci strávené u obrazovky: šest
hromad zmuchlaných výstupů z tiskárny, dva tucty referenčních
příruček na zemi. Mezi nimy jsou technické manuály k hardwaru,
technické referenční příručky k DOSu, manuály k programovacím jazykům,
informační listy o čipech, manuály k tiskárnám, manuály k deskám,
desítka příruček o počítačích a v každé knize je jedna jediná cená
informace, kterou potřebujete ve 3 ráno k napsaní zvlášt spletitého
kousku kódu.
- Převzato z "PROGRAMMER'S PROBLEM SOLVER" od Roberta Jourdaina
Pravda je nevyvratitelná. Zmatek ji nesnáší; Ignorance se jí může
vysmívat; zloba ji může pokřivit; ale ona stále je."
Winston Churchill
Různé
"Vlk je vlk a vlkem zůstane, i když vám ovci nesežere"
- neznámý
"Do hrnku nemůžete nalít konev. Když je hrnek plný, dělá to nejlepší
co dovede"
- neznámý
"Hardware: Výrobek, s kterým když si dost dlouho hrajete, tak jej
rozbijete
"Software: Výrobek, s kterým když si dost dlouho hrajete, tak jej
uvedete do chodu
- neznámý
<< Zpět do textíků
|