>> Skok na menu >> Konec stránky
<< Zpět do textíků   Jméno:terminy.txt
  Velikost:4 551 B

DROBNÉ ZAJÍMAVOSTI Původ slova DEBUG Během II. světové války používalo ministrestvo války počítač MARK I obrovské monstrum, polykající elektřinu a vyzařující obrovské množství tepla. Stroj byl používán pro zaměřování, výpočty trajektorií a spotřeby pohoných hmot. A protože to byla doba, kdy neexistovala klimatizace, stroj byl provozován většinou jen v noci. Stroj se skládal ze spousty mechanických přepínačů (jedno ze základních hradel v každém počítači). Jedné noci došlo k selhání a ukázalo se, že příčinou byla noční můra, která vypustila duši jsouc zachycena jedním z mechanických kontaktů na přepínači. Není si těžké představit, že ihned vznikl žert, který měl co dělat s tím, že později musel vždy někdo stroj "odbroukovat" (debug). A zbytek již je historie beznaděje... Původ GW ve slově GWBASIC Žádné velké štráchy, GW zde znamená Gee Whiz (jéé Basic) Vznik termínu "Winchester" disk Ken Haughton, člen konstruktérského týmu IBM, který zkonstruoval DASD (direct-access-storage-device), česky asi ukládací zařízení s přímým přístupem, použil termín "Winchester", protože model 3340 měl dva 30 megabytové moduly, které mu připomínaly jeho pušku Winchester model 30-30. To se psal rok 1973 a tento termín je stále rozšířen. První 32-bitový "microprocessor" Šlo ve skutečnosti o sadu 4 chipů, které při spojení vytvořily 32-itový mikroprocesor. Sestava se nazývala u National Semicoductor "IMP" a firma Honeywell je použila v jejich sérii 1000 jako systémové kontrolery. O programování "Programování je serie objevů, vedoucí z jedné roviny poznání na jinou... Vtip je v tom nešlápnout do nádivky mezi nimy. - převzano z kresleného seriálu "Největším nepřítelem programátora je on sám" - Gary Conway "Čím dříve začneš projekt navrhovat, tím později jej dokončíš." - Gary Conway Ještě o programování Programátoři patří mezi největší vynálezce této éry. Naneštěstí mezi jejich nezvratitelné přínosy patří i několik nových technik,jak marnit čas. Existuje dostatek strašidelných příběhů o programech, které trvalo dvacetkrát déle odladit, než je napsat. A stále člověk slyší o programech, které se musí startovat na několikrát, protože se autor nikdy nedostal k tomu, aby je spustil napoprvé. Ale daleko méně se mluví o tom, co je nejúspěšnější technikou na marnění času studentů programování. Je to nalezení informací o stroji samotném. Trávení hodin při při pokusech nalézt jeden jednoduchý fakt je opravdový obřad, který musí každý nový programátor ve svém vývoji prodělat. Zrovna tak musí alespoň jednou v návalu šílenství roztrhat referenční příručku. Typické programátorovo ráno po noci strávené u obrazovky: šest hromad zmuchlaných výstupů z tiskárny, dva tucty referenčních příruček na zemi. Mezi nimy jsou technické manuály k hardwaru, technické referenční příručky k DOSu, manuály k programovacím jazykům, informační listy o čipech, manuály k tiskárnám, manuály k deskám, desítka příruček o počítačích a v každé knize je jedna jediná cená informace, kterou potřebujete ve 3 ráno k napsaní zvlášt spletitého kousku kódu. - Převzato z "PROGRAMMER'S PROBLEM SOLVER" od Roberta Jourdaina Pravda je nevyvratitelná. Zmatek ji nesnáší; Ignorance se jí může vysmívat; zloba ji může pokřivit; ale ona stále je." Winston Churchill Různé "Vlk je vlk a vlkem zůstane, i když vám ovci nesežere" - neznámý "Do hrnku nemůžete nalít konev. Když je hrnek plný, dělá to nejlepší co dovede" - neznámý "Hardware: Výrobek, s kterým když si dost dlouho hrajete, tak jej rozbijete "Software: Výrobek, s kterým když si dost dlouho hrajete, tak jej uvedete do chodu - neznámý

<< Zpět do textíků



Stránka využívá CSS MiK's Site: Vše o VŠE(m) << Předchozí stránka
> Začátek stránky <
Počet přístupů na tuto stránku: 694 730
Počet přístupu na stránky celkem: 8 780 022
Poslední aktualizace stránky: 27.11.2016, v 18:39
Statistika | Struktura webu
MiK's Site © 2016 Michal Kec (MiK)
web@kecnet.cz